توفان گردوخاک با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب خیزش شدید گردوخاک شد.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: صبح امروز وزش این باد شدید به توفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۷۰۰ متر کاهش داد و ترددهای جاده ای در برخی محورهای شمال استان را نیز تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: گردوغبار ناشی از این باد رفته رفته به زاهدان و برخی مناطق دیگر استان نیز نفوذ کرد به طوریکه غلظت غبار شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر از غلظت غبار در هوای زاهدان کاسته شده اما در زابل همچنان باد شدید و گردوخاک ادامه دارد.

حیدری گفت: هم اکنون سرعت لحظه ای وزش باد در زابل حدود ۸۳ کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی ۷۰۰ متر است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد به نحوی که انتظار می رود در ساعات ابتدای صبح سرعت وزش باد بیشتر باشد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود گردوغبار ناشی از این بادها به تدریج به عرض های پایین تر و نوار شرقی استان نیز نفوذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *