دستگیری عاملان آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگلی فیجان ارسنجان

عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارسنجان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان اظهار داشت: دو نفر از افرادی که در زمان آتش سوزی در ارتفاعات حضور داشتند توسط مامورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شناسایی و پس از انجام تحقیقات و بررسی میدانی کارشناس حقوقی این اداره به عنوان مظنونان آتش سوزی با معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسنجان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

خسروانیان با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی برای این متخلفان افزود: در حال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهمان نیز می باشد.

وی از مردم به ویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل: دود، آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره ذغالی، تخریب و تصرف در عرصه های طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

لازم به ذکر است: حریق در طبیعت و ارتفاعات مرتع فیجان ارسنجان علی رغم وزش باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و وجود پوشش گیاهی خشک سرانجام با تلاش نیرو‌های هنگ امدادطبیعت ارسنجان، حضور  مردم و فرماندار محترم در نهایت پس ازگذشت  ۶ ساعت کنترل و مهار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *