بحران تنش آبی در ۳۵ درصد روستا‌های فارس

۸۱۵ روستا در استان فارس در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس،مدیرعامل آبفای فارس گفت: بر اساس آخرین جمع بندی‌ها در شرکت آبفا استان فارس، ۸۱۵ روستا که معادل ۳۵ درصد از جمعیت روستایی و همچنین ۳۵ شهر که جمعیتی معادل ۲۹ درصد از جمعیت شهری استان را در بر می‌گیرد در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.
علی بوستانی افزود: پوشش سامانه آب شیرین کن، اجاره کردن چاه آب شرب کشاورزی با کیفیت مناسب و ایجاد سیستم سامانه آبرسانی سیار برای روستا‌های مشکل دار فارس بخشی از این اقدامات انجام شده است.
مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد:در شهر‌های دارای بحران کم آبی نیز با زون بندی و مدیریت فشار شبکه سعی در بر طرف کردن مشکل کم آبی داشته‌ایم.
بوستانی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف در استان معاف از پرداخت آب بها هستند، گفت: مشترکانی که مصرفی کمتر از ۱۵ متر مکعب در ماه داشته باشند، از پرداخت آب بها و آبونمان معاف می‌شوند.

او با اشاره به استمرار خشکسالی در استان فارس ادامه داد: امسال با کاهش شدید بارندگی مواجه هستیم، به طوری که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ ساله به میزان ۴۳ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *