تندباد لحظه‌ای توام با گردوخاک اصفهان را در می‌نوردد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای همراه با گرد و خاک مناطق شمال، شرق و مرکز استان را امروز و فردا در بر می‌گیرد.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید را به ویژه از ساعات بعد از ظهر امروز بر اثر گذر امواج ضعیف در لایه میانی جو انتظار داریم و به علت تقویت گرادیان فشاری در سطح زمین تا روز یکشنبه وزش باد و گردوخاک نیمه شمالی، شرقی و مرکز استان را در بر می‌گیرد.

وی وقوع تندباد لحظه‌ای در این مناطق را نیز محتمل دانست و افزود: بر اثر وزش باد شدید بروز خسارت در تأسیسات شهری و روستایی، خیزش توفان گردوخاک، کاهش دید افقی، افزایش شاخص آلودگی هوا و احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان فرسوده وجود دارد، از این رو توصیه می‌شود افراد به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و تدابیری برای جلوگیری از خسارات احتمالی جوی اتخاذ شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: زواره با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *