۹۸ درصد استان اصفهان درگیر خشکسالی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با وجود کاهش بارندگی‌های اخیر، فرونشست ۱۵ تا ۱۸ درصدی را در استان شاهد بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ منصور شیشه فروش در جلسه بررسی مشکل آب کشاورزی در شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار افزود: در شرایط بحران و بی آبی به سر می‌بریم و افت آب‌های زیر زمینی به یک متر در سال رسیده و همه باید برای رفع مشکل آب و تامین آب برای باغ‌های استان، به صورت جهادی وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد استان درگیر خشکسالی است گفت: ۵۸ درصد مخازن آبی کاهش داشته و ۴۰ درصد کاهش منابع بارشی را تجربه کرده ایم و باید با باز شدن آب، صرفه جویی، مدیریت و استفاده صحیح فقط برای باغ‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آب در هیچ جای کشور به یک رودخانه وابستگی ندارد، افزود: این امر سبب شده در استان، ۴۸۰ هزار اصله درخت کهنسال، ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار گونه مهم جانوری دچار بحران آب شوند و این، نیازمند توجه بیشتر است.

نماینده مردم شهرستان شاهین شهر ومیمه در این جلسه با انتقاد از نبود مدیریت صحیح و بی عدالتی در تقسیم آب زاینده رود در سال‌های اخیر گفت: این سوء مدیریت و بی عدالتی سبب شده بحران خشکسالی در این دو شهرستان بیشتر شود و از بین رفتن کشاورزی، دامپروری و به همراه آن، افزایش بیکاری را در پی شود.

حسینعلی حاجی افزود: این بی عدالتی هم در توزیع آب و هم در توزیع اعتباراتِ عدم کشت و استمهالِ وام‌های کشاورزان هم مشاهده می‌شود و مدیران استان باید فکری برای آن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *