تاکید استاندار بر جایگاه قم در حوزه امداد و نجات

استاندار قم با اشاره به‌موقعیت ویژه و راهبردی این استان به‌لحاظ قرار داشتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور گفت: جمعیت هلال احمر کشور، قم را از نظر گسترش پایگاه‌های امداد و نجات و همچنین تجهیزات و نیروی انسانی، مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.

بهرام سرمست امروز در حاشیه آیین کلنگ زنی و بهره برداری طرح‌های امدادی، درمانی، حمایتی، آموزشی و فرهنگی در مجتمع هلال احمر این استان با حضور رئیس هلال احمر کشور در گفت و گو با خبرنگاران به مساله محوریت قم در مسیر مواصلاتی کشور گفت: با توجه به‌قرار داشتن قم در شاهراه مواصلاتی کشور، ماموریت هلال احمر در این استان به‌گونه ای است که علاوه بر پاسخگو بودن به نیازها و حوادث احتمالی، به‌نوعی به کل کشور نیز خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: از این جهت ما انتظار داریم، جمعیت هلال احمر کشور این ملاحظه را داشته باشد و از نظر گسترش پایگاه‌های امداد و نجات و تجهیزات و نیروی انسانی این استان را حمایت کند.

سرمست با بیان اینکه در ارتباط با تخصیص اعتبارهای استانی و استفاده از ظرفیت خیران سلامت و فعالان فرهنگی و اجتماعی گام های خوبی برداشته شده است، افزود: امروز شاهد افتتاح پایگاه امداد و نجات محور قم – گرمسار هستیم که نمونه‌ای از اقدام‌های اجتماعی است که با جلب همکاری خیران به‌بهره برداری رسید.

استاندار قم ضرورت توجه به‌نیازهای امدادی استان با توجه به‌تاسیس شهرستان‌های جدید جعفریه و کهک را مورد توجه قرار داد و گفت: استقرار نیروی انسانی و اداره‌های مربوط به‌هلال احمر و همچنین خودروی امداد و نجات از درخواست‌های ما به‌شمار می‌آید.

سرمست بیان کرد: امیدواریم در این شهرستان‌ها که دارای ویژگی‌های گردشگری هستند و نقطه مواصلاتی با استان‌های دیگر می‌باشند این امکانات مستقر شود، که بتوانیم هم به‌شهروندان و هم به‌مسافران و زائران خدمت رسانی کنیم‌.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر به‌قم ضمن رونمایی از تجهیزات امدادی و خودرویی، تعدادی طرح امدادی بویژه پایگاه امداد و نجات محور قم – گرمسار و ۱۲ خانه و کانون هلال احمر را افتتاح کرد.

 در این سفر، عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد و نجات‌ شهرستان جعفریه و پارکینگ امدادی قم نیز آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *