مردم خشکسالی و کم‌آبی را باور کنند/ کولرهای آبی ۱۵ درصد به مصرف خانوارها اضافه کرده است

مدیر روابط‌ عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر که در ایام گرم سال هستیم کولرهای آبی در خانواده‌ها نقش بیشترین مصرف کننده (حداقل حدود ۱۵ درصد) را دارند.

علی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه،  اظهار داشت: مردم استان باید خشکسالی بی‌سابقه را باور کنند تا توصیه‌های لازم را در بحث مدیریت مصرف رعایت کنند.

وی ادامه داد: وقتی به بحث صرفه‌جویی اشاره می‌کنیم هدف رعایت مدیریت مصرف است تا بتوانیم تابستان امسال را با کمترین مشکل پشت‌سر بگذاریم.

مدیر روابط‌ عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۰ درصد از منابع آبی در خصوص آب شرب است و بیشترین سهم آب(بیش از ۹۰ درصد) مختص به بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که در ایام گرم سال هستیم کولرهای آبی در خانواده‌ها نقش بیشترین مصرف کننده (حداقل حدود ۱۵ درصد) را دارند که باید با سرویس کردن به موقع آن‌ها این درصد مصرف را تا حدودی کاهش دهیم.

مرادی به بحث شست‌وشوی معابر و کوچه‌ها با توجه به منابع آبی محدود اشاره و بیان کرد: فقط در چاه‌های شهر کرمانشاه حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش آبدهی حاصل شده که انجام چنین شست‌وشوهایی با آب شرب سالم اصلا منطقی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *