مانور زلزله فرضی در اردبیل برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری مانور زلزله فرضی با قدرت ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل عزت اله ضربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این مانور فرضی در شهرستان نمین و با حضور تیم‌های اردبیل و نیر به عنوان شهرستان‌های معین و با حضور فرماندار و مسئولین شهرستانی برگزار شد.
او با بیان اینکه ۹۰ نفر از نیرو‌های عملیاتی در این مانور حضور داشتند، تصریح کرد: این تیم‌ها در قالب تیم‌های ارزیاب، پشتیبان، درمان اضطراری، بانوان در قالب تیم توانا و اعضای شورای معاونین بودند تا میزان آمادگی خود را بسنجند.
ضربی با بیان اینکه در این مانور ۶۰ دستگاه چادر امدادی برای ۶۰ خانوار (۳۰۰ نفر) به کار گرفته شده گفت؛ تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر با بکارگیری ۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی امدادرسانی کردند.

مانور زلزله فرضی در اردبیل برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه به بهانه این مانور برای ۷ شهرستان دیگر استان آماده باش اعلام کرده ایم تا در صورت نیاز به محل حادثه اعزام بشوند، تصریح کرد: این مانور برای شناسایی نقاط ضعف و رفع آن‌ها و تقویت نقاط قوت است.
فرماندار شهرستان نمین هم گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در کمترین زمان در محل مانور حاضر شده و نسبت به برپایی و تجهیز چادر‌ها اقدام کردند.
عاطف ناصری اظهار کرد: این سرعت عمل نشان از آمادگی بالای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث احتمالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *