برآورد خام خسارت خشکسالی استان سمنان ۸۴۳ میلیارد تومان است

مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: برآورد خام از خسارت خشکسالی این استان در سال جاری ۸۴۳ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج رئیسیان عصر امروز در آیین تودیع خود از سمت مدیرکلی مدیریت بحران استانداری سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال بارش‌های رگباری را در استان سمنان شاهد بودیم؛ اما به دلیل شدت بارش‌های بهاری، جاری شدن سیلاب در استان دور از انتظار نبود.

وی افزود: به علت شدت سیلاب در اواسط اردیبهشت سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان به استان سمنان در بخش‌های مختلف ازجمله دام، طیور، زراعت، تأسیسات ریلی و جاده‌ای، ساختمان‌ها خسارت وارد شد.

مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: از مجموع خسارت‌های واردشده به دلیل جاری شدن سیل در استان سمنان در اردیبهشت سال جاری، ۱۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان شاهرود، هفت میلیارد تومان مربوط به شهرستان سمنان و ۳۲ میلیارد تومان مربوط به شهرستان دامغان بوده است.

رئیسیان ادامه داد: همچنین از مجموع خسارت‌های واردشده به دلیل جاری شدن سیل در استان سمنان، ۴۶ میلیارد تومان مربوط به شهرستان گرمسار، ۱۱ میلیارد تومان مربوط به شهرستان مهدی‌شهر، ۱۹ میلیارد تومان مربوط به شهرستان آرادان و ۱۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان سرخه بوده است.

وی عنوان کرد: در زمان وقوع سیل و جاری شدن سیلاب همکاری پلیس‌راه برای تسریع در انسداد جاده برای مدیریت بحران و جلوگیری از تلفات جاده‌ای به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه برآورد خام از خسارت خشکسالی در استان سمنان در سال جاری ۸۴۳ میلیارد تومان است، اظهار کرد: اختیار اعزام و استفاده از بالگرد در زمان آتش‌سوزی جنگل و مراتع برعهده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

رئیسیان بیان کرد: در سال‌های گذشته با وقوع بلایای طبیعی بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به استان سمنان خسارت وارد شد که از این میزان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و پرداخت‌های بلاعوض به استان سمنان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در زمان سیلی که دو سال پیش در کشور روی داد سمنان به ۲۴ استان خدمات‌رسانی کرد و با تعیین شاخص‌ها، استان سمنان رتبه نخست را در این حوزه کسب کرد.

مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: از تلاش‌ها و حمایت‌های استاندار سمنان و معاونان وی که در چند سال گذشته برای خدمت به مردم در کنار ما بودند، نهایت قدردانی را دارم.

رئیسیان گفت: از تمام مدیران اجرایی و ستادی و نظارتی، اصحاب رسانه و آحاد مردم استان سمنان که در زمان وقوع بحران در کنار اداره کل مدیریت بحران استانداری هستند، نهایت سپاسگزاری را دارم.

وی با بیان اینکه اگر کوتاهی و قصور احتمالی در انجام کار اداری داشتم عذرخواهی می‌کنم، ادامه داد: با خوشحالی و شادمانی مسؤولیت را واگذار می‌کنم و امیدوارم آقای خداداد در مسؤولیت جدیدشان موفق باشند و وی مستحق رسیدن به جایگاه‌های بالاتر است.

مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری سمنان خاطرنشان کرد: از تمام همکارانم در اداره کل مدیریت بحران استانی سمنان و دیگر کارکنان استانداری و فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در کنار این عزیزان خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارم طلب حلالیت کرده و خداحافظی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *