بارندگی ها در زنجان ۴۴ درصد کاهش دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا پنجم خردادماه سالجاری بیش از ۱۹۹ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل افشاری ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت توزیع برق زنجان، به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا پنجم خردادماه سالجاری بیش از ۱۹۹ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که بارش‌ها طی خردادماه بیش از هشت میلی متر بود.

وی اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش و نسبت به دراز مدت هم ۳۳ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه امسال با کاهش بارش در استان مواجه هستیم، ابراز داشت: در این میان مدیریت مصرف آب در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

افشاری بر لزوم ضرورت عدم کشت محصولات پر آب در کنار رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر کشت برنج متوقف شود تشویقاتی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و جهاد کشاورزی جلوی کاشت این محصولات را بگیرد.

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید و به میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت چهار درصد و آب شرب هم درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ابراز داشت: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است و باید واحدهای صنعتی در مصرف آب مدیریت را مد نظر قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *