آتش‌سوزی جنگل‌ها، خیانت به کهگیلویه و بویراحمد است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که اقدام به آتش‌زدن جنگل‌ها و مراتع استان می‌کنند خائن به مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری با اشاره به آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع استان گفت: به مانند سال‌های گذشته شاهد آتش‌سوزی گسترده هستیم و افرادی به هر دلیلی در حال نابودی این سرمایه هستند که این فاجعه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه‌ها برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع افزود: باید از منابع و اعتبارات استان بزنیم تا بالگرد هلال احمر و ارتش برای خاموش کردن آتش جنگل‌ها و مراتع به کمک بیایند.

وی با اشاره به اینکه همه در این برهه حساس کمک کنند تا کمتر شاهد آتش‌سوزی جنگل‌ها باشیم، گفت: هر کسی که سهوا یا عمدا باعث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این استان شود به مردم کهگیلویه و بویراحمد خیانت کرده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته در همین آتش‌سوزی‌ها البرز زارعی را از دست دادیم امسال هم حوادث آتش‌سوزی مصدوم داشته است.

کلانتری عنوان کرد: چه دلیلی دارد  فردی که با امور اراضی، یا  منابع طبیعی مشکل دارد یا کاندیدای او باخته بیاید درخت و جنگل و سرمایه این مردم را آتش بزند و منابع و اعتبارات را از بین ببرد.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: لرستان بیشترین شاخص جنگل‌ها را به عهده دارد سهمیه‌ها هم توزیع شد اما رئیس سازمان جنگل‌ها، سهمیه جداگانه‌ای به استان اختصاص داد تا این سرمایه عظیم را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *