بارندگی امسال ۵۰ درصد کاهش یافت/باد شدید در شرق کشور تا ۳ روز آینده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی از این مناطق خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

محمد‌ اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد داریم و این شرایط فردا ۳۱ اردیبهشت علاوه بر نقاط مذکور، در برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل حاکم خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه یکم خرداد در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی، برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و‌ برخی نقاط غرب کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز یکشنبه دوم خرداد در آذربایجان غربی، استان‌های غربی کشور، استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، ارتفاعات کرمان و برخی نقاط استان‌های البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز دوشنبه سوم خرداد در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق‌ کویر مرکزی ایران رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۳ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی از این مناطق خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و جمعه خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۵ بر ۲۴ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری اظهار کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۸ اردیبهشت امسال ۱۲۸ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۷۳ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری حدود ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *