۱۱۵ پایگاه امداد و نجات کشور فاقد ساختمان است

رئیس سازمان امداد و نجات به وجود ۵۶۳ پایگاه امداد و نجات در کشور، گفت: از این تعداد ۱۱۵ پایگاه فاقد ساختمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ولی پور بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان شهدای اشکورات رودسر، گفت: ۵۶۳ پایگاه امداد و نجات با حضور ۱۲ هزار امدادگر و نجات گر در سراسر کشور برای پاسخگویی به حوادث و سوانح وجود دارد که به صورت شبانه روزی خدمات مورد نیاز در شرایط مختلف ارائه می‌دهند.

وی افزود: در استان گیلان با پایگاهی که امروز در شهرستان رودسر در منطقه زیاز افتتاح شد تعداد پایگاه‌های به ۲۹ پایگاه رسید.

ولی پور با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات زیار با سه هزار متر عرصه و ۱۲۰ متر عیان با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار از منابع استانی و ملی ساخته شده است.

در ادامه اظهار کرد: به فراخور نیاز هر استان و میزان اعتبارات تخصیص یافته از مجموع ۵۶۳ پایگاه ۱۱۵ پایگاه هنوز دارای ساختمان نیست و در به دنبال تأمین زمین و اعتبار مورد نیاز هستیم.

ولی پور بیان کرد: گیلان جز، پنجمین استان پرخطر در بحث حوادث طبیعی به حساب می‌آید که باید زیرساخت‌های لازم برای پاسخ به حوادث و سوانح سریع‌تر تأمین شود.

رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: جمعیت هلال احمر یک مؤسسه مردم نهاد است و وظیفه اصلی آن توسعه آموزش همگانی، پاسخگو در مواقع حوادث و سوانح، بازتوانی بعد از حوادث ونیز جمع آوری کمک‌ها و توزیع در بین مردم است.

وی در ادامه گفت: رحیم آباد رودسر از مناطق محروم است و نیاز به خدمات بیشتری دارد.

ضرورت نگاه ویژه در حوزه تجهیزات امدادی به رودسر

فرماندار رودسر در این مراسم با اشاره به حادثه خیز بودن منطقه اشکورات رحیم آباد، اظهار کرد: این منطقه نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتر است.

محمد مهدی مظفری با بیان اینکه شهرستان رودسر به جهت وسعت و پراکندگی جمعیت نیاز به نگاه ویژه در این حوزه است، گفت: این شهرستان نیاز به کمک رسانی بیشتر و تجهیز پایگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *